Kimmietid

april 01, 2009

Grå grå grå

Det är genomgrått utomhus, fuktigt i luften också.
Men sonen är i varje fall tillbaka i skolan. Han är rejält förkyld fortfarande men inte lika tung i huvudet och han hade ingen feber.
Det blev fickorna fulla med pappersnäsdukar och halstabletter så ska det nog gå.
Lite pengar fick han med sig också så kan han köpa sig varm choklad i cafeterian om det gör ont i halsen.

Nu är vi mitt i veckan igen och det är bara 3 dagar tills det bli påsklov. Sonen längtar.

3 Comments:

  • At 2009-04-01 11:19, Anonymous Anonym said…

    Så himla skönt det ska bli med lov. Jag är ledig fr o m nu och 11 dagar framåt. Jag har lagt ut tjänstledigt så jag får betala själv, men det är det värt! Livet går inte i repris... Hoppas sonen kryar på sig till lovet.

     
  • At 2009-04-01 12:34, Blogger -Nena- said…

    Skönt att sonen är så pass att han kan gå till skolan.
    Det är ju så mycket som de missar nu när de är hemma.
    Dottern J är också så där förkyld men på benen och som din son fickorna laddade med pappersnäsdukar.

    Tack för att du la en kommentar hos Hossan så jag fick vet att det var ok där.

     
  • At 2009-04-01 13:23, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det låter helt underbart - 11 dagar. Jag gör också så ibland, tar lite tjänstledigt när jag tycker det behövs.

    Nena: Samma hos er alltså förkylningar och högvis med näsdukar.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter