Kimmietid

mars 31, 2009

Praoelever

Nu har jag haft två 14-åriga killar på mitt kontor under morgonen. Har låtit dem testa lite av varje prylar som jag gör. Man får ju ställa upp, men jag tycker det är svårt att sysselsätta dem och hålla dem intresserade. Jättegoa killar båda två, den ena är dessutom min före detta chefs son så honom har jag till och med gått och burit på när han var baby. Det gick i varje fall bra och nu är det avklarat.

Sonen är hemma idag också, han mådde så pass dåligt igårkväll att det kändes lika bra att låta honom sova idag på morgonen. Har pratat med honom som hastigast när han vaknade och då lät han super-rosslig men han var helt nyvaken då låter det förhoppningsvis värre än det är.

5 Comments:

  • At 2009-03-31 10:26, Anonymous Pisan said…

    Det låter som prao-killarna blivit väl omhändertagna :-) Tråkigt att sonen blivit så förkyld. Han får krya på sig! Hoppas du får en fin tisdag. Kram!

     
  • At 2009-03-31 10:37, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, man får göra sitt bästa nu är de ivägskickade till nästa rum.
    Förkylning är alltid trist.
    Hoppas du har en bra dag, Kram.

     
  • At 2009-03-31 11:39, Anonymous Annica said…

    Tänk vad tiden går.ena stunden bär du omkring på ett barn när han är baby och andra stunden sitter han jämte dig och pryar.
    Det är på barnen man ser att tiden rusar iväg själv står man still och trampar i åldern 23 :-D

     
  • At 2009-03-31 12:03, Blogger -Nena- said…

    Det är inte alltid lätt att hitta bra uppgifter till praoeleverna.
    Kul att du fick en kille som du burit runt på som bebis :)

    Hoppas att sonen kryar på sig under dagen.

     
  • At 2009-03-31 13:12, Blogger Kimmie said…

    Annica & Nena: Ja det var stora killar, tiden rusar på.

    Sonen verkar må lite bättre idag så vi hoppas på skola imorgon.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter