Kimmietid

mars 27, 2009

Facebook

Hade nästan glömt det men för ett bra tag sedan registrerade jag mig på facebook, jag svarade bara på det nödvändigaste typ namn och födelsedag och stad - jag gick med bara för att kunna titta på en bekants sida. Lite då och då har det sedan kommit ett mail att någon vill lägga till mig som vän - vet jag vem det är så visst - men jag brukar meddela om det går att jag är helt inaktiv, jag går aldrig in där och tappar varje gång bort mitt lösenord.

Idag fick jag så ett mail med en fråga om någon fick lägga till mig som vän - först var namnet bara vagt bekant - sedan gick jag bara ur - efter en stund trillade poletten ner! Är kvinnan knäpp?! Jag har inga riktiga fiender eller ovänner men den som behandlar någon jag tycker om illa kan ligga lite illa till! Denna kvinna hade ett förhållande med en riktigt god väns sambo, samtidigt som hon låtsades vara bästa vän med min väninna och satt och lyssnade när hon pratade av sig om problemen hon och hennes sambo hade. Sedan var karlen en skit som gjorde så helt klart men fy vad falskt att köra sådant dubbelspel. Jag fick ignorera inbjudan för det fanns inte någon "HELL NO" knapp.

5 Comments:

  • At 2009-03-27 23:02, Blogger -Nena- said…

    Helt klart förståligt!

    Sådant tycker jag är hemskt, att vara med mannen är en hemsk sak men att den sitta och lyssna och stötta kvinnan är ....ja jag finner inga ord just nu.

     
  • At 2009-03-27 23:09, Anonymous Annica said…

    Jag har också facebook.Finns några jag ignorerat för jag fattar ärligt talat inte vad de har in till mig att göra.Det är liksom vänners vänner. Jag umgås inte ens med dem utan vet bara vem de är och så vill de ha mig till vän på facebook.Till vilken nytta egentligen?För få så många ehh vänner som möjligt eller?

     
  • At 2009-03-28 06:26, Anonymous Pisan said…

    En hell no knapp hade ju varit bra nu :-) Fy för sådana människor. Jag har avregistrerat mitt Facebook konto, men kan när som helst gå in och aktivera det igen. Tyckte det blev jobbigt med alla requests o s v, det blev liksom för mycket.
    Önskar dig en fin lördag! Kram!

     
  • At 2009-03-28 06:48, Blogger Hossan said…

    Jag har inte förstått mig på Facebook, precis som jag inte förstår mig på vissa människor...

    Illa nog att vara med någon annans man, ännu värre om man är "vän" med paret. och detta var väl ändå värst att dessutom spela väninna och den lyssnande och förstående, när man själv är den som orsakar problemen. FY vad sviken din goda vän måste ha känt sig i DUBBEL bemärkelsa!!! Ja, vad sjutton ville denna förädare in på din sida att göra??

    Jag har förstått att det pågår någon sorts tävling över vem som har flest "vänner" på sin facebook..... Jag tror att de flesta som samlar där inte vet innebörden av ordet vän

     
  • At 2009-03-28 07:57, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Jag förstår nog inte riktigt vitsen med facebook, orkar inte engagera mig i det.

    Hossan: Du känner också henne, men du kanske har glömt det var länge sedan. Dessutom tyckte du illa om den där kivnnan redan innan hon visade sina dåliga sidor.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter