Kimmietid

mars 24, 2009

Han är en stjärna! (Varning stolt skrytande mamma)

Stolt och glad kom jag hem från utvecklingssamtalet - om inget väldigt oväntat händer så höjer han sig en bra bit vid terminslutet. Han blev själv jätteglad, han hade räknat med några höjningar men som det ser ut nu blir det fler än han själv räknat med. Han var så nöjd att han hade ett litet leende hela cykelturen hem (trots motvinden).

Lite panik hade jag däremot tidigare idag när jag skulle hem och träffa vaktmästaren. Jag cyklade i god tid och när jag kom hem så var det helt omöjligt att öppna min ytterdörr!
Sjutillhållarlåset (eller niotillhållar eller vad det nu är) gick inte att öppna!!!
Jag kämpade, jag tryckte mot dörren jag gjorde allt och nyckeln gick inte att vrida runt.
Försökte ringa sonen (ifall han var på rast) och han svarade - han hade inte haft något problem att låsa på morgonen. Tänkte på dyra låssmedskostnader men sen tänkte jag att jag måste försöka med sonens nyckel först - men jag kunde inte bara ge mig iväg till skolan eftersom vaktmästaren skulle komma. Hade kvar hans mobilnummer i min mobil och ringde upp och sa att jag inte kunde komma in. Han var så snäll, han satt och åt sin lunch i huset bredvid men kom över med en gång. Efter några försök då han inte heller kunde låsa upp så tog han upp en kniv och började fixa med nyckeln och då gick det, den hade bara blivit böjd av någon anledning.
PUUHHH, jag såg tusenlapparna flyga iväg med låssmed och nytt lås.
Sen gjorde han sitt jobb också och nu har vi ny fin toasits. Skönt.

8 Comments:

  • At 2009-03-24 19:25, Anonymous Anonym said…

    Puuhh! Kan tänka mig hur du tänkte tusenlapparna skena iväg... Snacka om stress! Tur att det löste sig och att du nu har en fin toa! Kram!

     
  • At 2009-03-24 19:34, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, man kan ju göra bättre saker för pengarna. Sånt är väldigt dyrt.

     
  • At 2009-03-24 21:59, Anonymous Anonym said…

    Vad duktig kille du har. Stolt mamma kan jag tänka mig
    Haha ang toastolens sits..Tänk så rätt jag hade ang märket. Kanske märks att maken är VVS och jag lagt vissa saker på minnet som jag ofta sett.
    Shit ni har ju nästan lika många nyklar till en dörr som en vaktästare har i sin nyckelknippe till 100 dörrar..här på lilla ön existerar knappt ett sjutillhållarlås. Välkommen alla tjuvar o banditer nu fick de ju reklam

     
  • At 2009-03-25 07:31, Anonymous Anonym said…

    Jag förstår att ni båda är både glada och stolta - med allt rätt!!!

    Tur det löste sig med dörren! Min är lite strulig den med,men det brukar hjälpa med att jag trycker på dörren samtidigt smo jag ska låsa upp.

     
  • At 2009-03-25 08:03, Blogger -Nena- said…

    Vad kul att det går så bra för sonen.
    M hade också fått höjt betyg i ämne hon inte trodde.

    Skönt att det gick bra med låset det är ju som sagt ingen billig historia att fixa annars.

     
  • At 2009-03-25 08:07, Blogger Kimmie said…

    Annica, Hossan & Nena: Man blir ju glad när det går bra för ens barn.

    Dörren gjorde mig lite nervös men nu är allt ok igen.

    Annica: Det är väl lite skillnad när man bor i stan, bäst att låsa ordentligt om oss.

     
  • At 2009-03-25 11:37, Anonymous Anonym said…

    Vad skönt att sonen är så duktig i skolan - då blir man glad :)

    Bra att det ordnade sig med nyckeln också...

     
  • At 2009-03-25 12:57, Blogger Kimmie said…

    Helga: Det känns bra när det går bra för honom.
    Det var verkligen en lättnad med nyckeln - inte bara blir det dyrt utan blir en massa trassel också.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter