Kimmietid

mars 20, 2009

Fredagskväll

Så skönt det är att veta att ingen väckarklocka jagar upp mig imorgon!
Är alldeles solo - sonen är hos sin pappa. Tvätten ska bara hämtas upp från torkrummen och jag slappar och har det skönt. Det blev burgare till middag, orkade inte röra med något och att steka burgare går snabbt och smakar bra. Inte mycket annat ikväll, har snackat med Hossan i telefon ett tag och ska titta på Lets Dance klockan åtta - antagligen samtidigt som jag sitter vid min laptop - brukar bli så om jag tittar själv.
Hoppas ni ha en skön och avkopplande kväll också.

11 Comments:

  • At 2009-03-20 19:15, Blogger Hossan said…

    Märker att jag är lite förvirrad efter allt som hänt. Sa till dig i telefon att jag var tvungen att kolla vem det var som ringde eftersom det ringt två gånger tidigare, men det hade vi ju konstaterat att det var DU. :-)
    Jösses alltså!
    Tar du hand om mig när jag blir riktigt gammal?!

     
  • At 2009-03-20 19:16, Blogger Hossan said…

    Osså en skön fredagskväll förstås, det fick jag inte med i förra kommentaren, jag är nog färdig för hemmet redan. Kan ju boka in mig i det som ligger i närheten av dig så kan du titta till mig emellanåt!

     
  • At 2009-03-20 21:10, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jo, mycket riktigt det var jag som ringt - som vi konstaterat. Nu har vi ju redan bestämt att vi ska vara på samma hem när den tiden kommer =) dock ej i samma rum eftersom du alltid fryser och jag alltid är varm - du kan ju få sortera mina piller, så kan jag hålla reda på dig i övrigt, fniss.

     
  • At 2009-03-20 21:48, Anonymous Anonym said…

    När vi sitter på hemmet är en dator i varje rum A och O så vi kan prata med varann varje dag istället för sitta och sticka strumpor till barnbarn

     
  • At 2009-03-20 22:16, Anonymous Anonym said…

    Klart jag sorterar dina piller om du sköter resten! :-)

    Sen är det viktigt det som Annica säger om att vi måste ha datorer på hemmet. Jag har ju inga barn och då blir det svårt att sticka till barnbarnen, men kanske blir det mode med benvärmare till katter? Kan jag ha som reservsyssla ifall datorn strular

     
  • At 2009-03-20 22:36, Blogger Kimmie said…

    Annica: Jag är värdelös på att sticka, men rätt skaplig på att roa mig med datorn. Helt rätt. Fräcka strumpor till eventuella barnbarn finns i affären.

    Hossan: Du får nog sticka till dina katters barnbarnsbarn i så fall.
    Men då måste de nog träffa lite tjejkatter först.

     
  • At 2009-03-20 22:42, Blogger Hossan said…

    Blir svårt med den biten med eftersom de blev kastrerade som ungkatter... :-)

     
  • At 2009-03-20 22:52, Blogger Kimmie said…

    Då bli det besvärligt! =)

     
  • At 2009-03-20 23:29, Anonymous Anonym said…

    Skrattar åt Hossans smarta ide om benvärmare till katter

     
  • At 2009-03-21 12:35, Anonymous Anonym said…

    Det låter mysigt med lite egentid...

     
  • At 2009-03-21 13:06, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, ibland är det skönt att vara alldeles själv.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter