Kimmietid

mars 22, 2009

Korvgryta utan korv

Har irrat omkring fram och tillbaka på ICA, skrev dumt nog ingen lista och sprang omkring och kom på vad jag behövde efterhand - vilket ledde till ett fasligt fram och tillbaka springande.
Hoppas jag fick med mig allt jag behövde, jag lär väl märka det annars.
Kom inte på något kul att laga till middag så det blev ett paket köttfärs, tror det blir biffar av det. En sak kom jag på när jag kom hem igen det var att jag köpte alla ingredienserna till min bulgariska korvgryta utom korven =) men det var tänkt till en dag under veckan så det får jag köpa en annan dag.

Nu har jag nyss strukit färdigt veckans tvätthög framför TV:n - det går lättare då. Håller på att titta på Sex and the City-filmen.

Inget mysigt utomhus väder idag, det är kallt och blåsigt. Solen kommer antagligen tillbaka imorgon när man är på jobb igen.

5 Comments:

  • At 2009-03-22 14:26, Blogger -Nena- said…

    Ja det lär ju inte bli mycket till korvgryta utan korv *S*

    Så där rörigt blir det alltid när jag inte har lapp eller handlar i en butik jag inte brukar var i.

     
  • At 2009-03-22 15:15, Anonymous Anonym said…

    Solen lyser med sin frånvaro här idag.
    Tur att det inte var dagens middag korvgrytan. Själv vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på än.

     
  • At 2009-03-22 17:36, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nä den blir väl lite tunn den grytan. Man behöver sin lapp.

    Annica: Undrar var solen är nu då?
    Hade det varit till idag hade jag väl fått gå tillbaka till affären men det kände jag inte för.

     
  • At 2009-03-23 08:37, Anonymous Anonym said…

    Korvgryta utan korv kanske kan bli ett nytt kanonrecept ;)

    Jag stryker alltid vid TV:n också - då glömmer nästan bort att det är tråkigt!

     
  • At 2009-03-23 08:54, Blogger Kimmie said…

    Helga: Precis TV:n avleder uppmärksamheten lite så blir det mindre trist.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter