Kimmietid

mars 06, 2009

Filmen var SÅÅÅÅ BRAAA!!!

Den var helt superb! Noomi Rapace ÄR Lisbeth Salander och Michael Nyqvist passade också perfekt i sin roll. Man kan nog gilla filmen även om man inte läst böckerna men jag tror man har större behållning av den när man har läst dem. Jag längtar redan efter fortsättningarna.

Läste att en amerikansk version ska göras och det är helt onödigt denna var i kvalite med vilken amerikansk produktion som helst. Den är lite grym ibland och det är lite jobbigare att titta på än att läsa men t.o.m jag som har så svårt för att titta på våld (alltså jag gillar inte ens tecknat våld) kunde stå ut med det - kanske för att jag visste vad som skulle hända.

Jag skulle kunna tjata i en evighet om vilken bra film det var men jag tror ni har fattat nu!

Kvällen i sin helhet var trevlig, lite körigt i början då jag bara precis hann hem och sedan iväg till bussen. Sedan hämtade vi våra biljetter och stack iväg till Burger King och åt lite snabbt.
Åt deras Kyckling Baguette som smakade gott. En liten tur och köpte lite godis och sedan tillbaka till biografen.

Förresten nämnde jag att filmen var FANTASKTISK!!!

3 Comments:

  • At 2009-03-06 22:01, Blogger -Nena- said…

    Åh vad jag önskar att jag var med er. Låter verkligen som om det var en toppenkväll.

    Kanske man skulle försöka sig på att läsa innan filmen kommer på DVD då...

     
  • At 2009-03-06 22:04, Blogger Kimmie said…

    Nena: Om du ska satsa på att läsa något är dessa böcker så väl värda det, men om det skulle vara för jobbigt så tror jag du kan njuta av filmen ändå. Jag rekommenderar dock inte att barnen ser den. Visa scener är rätt starka.

     
  • At 2009-03-07 09:38, Anonymous Anonym said…

    Ja, den var verkligen jättebra!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter