Kimmietid

mars 05, 2009

Föräldramöte med mycket information

Oj, så mycket de ska hinna hitta på.
- Det är danslektioner - danser och baler.
- Det är läger.
- Det är teater.
- Studiebesök utomlands.

Och detta var inte allt, sen är det en hel drös nationella prov och såklart vanliga studier.
Sedan blir det något mer kul för pengar ungdomarna sparat ihop med försäljningar och annat.
Det finns fortfarande en del vansinniga planer men förhoppningsvis blir det väl tivoli i Danmark och något restaurangbesök.

Föräldramöten på denna skolan är så bra, det är informativt - kort och rakt på sak.
På hans förra skola kunde man sitta i timmar medans det tjatades om en massa helt oväsentliga saker.

8 Comments:

  • At 2009-03-05 21:48, Anonymous Anonym said…

    Som det sistnämnda är det i yngstes skola. Så jag totalvägrar föräldramöten.
    Går endast på utv.samtal numera.

     
  • At 2009-03-06 06:33, Anonymous Anonym said…

    JA, det finns annat att göra än att sitta på utdragna föräldrarmöten där det endast diskuteras petitesser. Bra som det är på den nya skolan! Fast jag tycker det låter tröttsamt med så många saker som ska hända på så lite tid. :-)

     
  • At 2009-03-06 08:18, Blogger -Nena- said…

    Skönt att de håller mötet till det som är viktigt. På tösernas skola finns en del föräldrar som gärna pratar om saker som verkligen inte passar på ett f-möte utan mer på ett utvecklingssamtal och tyvärr drar det ut mycket på tiden.

    Så det finns fortfarande planer för annat som klassresa?
    Hoppas att det blir något lämpligt.

     
  • At 2009-03-06 08:32, Blogger Kimmie said…

    Annica: Förstår dig jag höll på att bli knäpp på den förra skolan.

    Hossan: Full rulle

    Nena: Ja, de vilda planerna finns än men nu håller det sig åtminstone inom landets eller max danmark.

     
  • At 2009-03-06 08:43, Anonymous Anonym said…

    gillar också effektiva möten som håller den utsatta tiden...

     
  • At 2009-03-06 09:03, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, det är jobbigt när det blir diskussioner som kanske bara berör ett barn. Bättre de tar det själva.

     
  • At 2009-03-06 09:15, Anonymous Anonym said…

    Minns ett föräldramöte där vi skulle presentera oss. Okey visst visst..Det lustiga var att det var 3 klass och då hade barnen gått tillsammans sedan 1:an. Var det inte liiite sent påtänkt att börja presentera sig efter några år..Och flertal av dessa föräldrar började så fint berätta sina titlar osv..vad nu de hade med ungarna att göra. Jag var rätt snorkig när det var min tur. Sade vem jag var till namn och vems mamma jag var. och så sa jag att är det något mer ni vill veta om mig, titlar, bostad mm så finns jag i telefonkatalogen.
    Fick en del fiiina föräldrar att snörpa på näsan där. Sen efter mig sa de som var kvar bara sitt namn o vems förälder de var. Så tydligen tog min pik skruv. Och så där tramsigt har de hållit på några ggr på f.möten. Skryter o vem som är bättre än bäst. Därför orkar jag inte gå som exempel.

     
  • At 2009-03-06 09:38, Blogger Hossan said…

    Annica: Jag tycker att man även ska säga sin årslön! (skämtar)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter