Kimmietid

mars 06, 2009

Ikväll är det biodags

Det ska bli trevligt och jag ser fram emot filmen. Men först ska arbetsdagen klaras av och sen blir det rask cykeltur hem, hemma i ca 10-15 minuter sedan bussen till city och möta Hossan.
Sonen ska iväg till sin pappa ikväll.

Kvällen igår efter föräldramötet blev: ett långt telefonsamtal med väninna som via Hossan hört om min syster, snällt att hon ville kolla hur det gick för oss.

Sedan la jag mig på sängen och tittade på lyxfällan, blir lika förundrad varje gång!
En tjej i 23-års åldern som lägger ner 5.000,- i månaden på sitt utseende - då menar jag alltså hår och naglar och sådant. Sedan kunde hon köpa kläder för 20.000,- på en shoppingrunda.
Nu hade hon en stenrik pappa som pungade upp varenda gång det gick åt skogen men att vara 23 år och gå back 12.000,- varje månad och att pga restaurangbesök ha en matkostnad på 6.000,- i månaden för en person - jag blir helt yr. Om inget annat känner man sig oerhört klok efter att ha tittat på det programmet.

10 Comments:

  • At 2009-03-06 10:41, Blogger Hossan said…

    Jag är också duktig på att göra av med pengar jag inte har. Men jag vet inte vart de försvinner för jag lägger dem inte på utseendet, kläder eller restaurangbesök - möjligen tuggar jag i mig dem eller så.......??? Fast de där fantasisummorna som förekommer i det där programmet har jag väl knappast hållt i min hand ens. :-)

     
  • At 2009-03-06 11:53, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det kan vi väl alla ibland men detta var lite extremt.

     
  • At 2009-03-06 12:10, Anonymous Anonym said…

    Jag brukar också känna mig klok efter en titt på Lyxfällan :-) Vad kul med bio! Hoppas du har en fin fredag! Kram!

     
  • At 2009-03-06 13:09, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Skönt att känna sig klok ibland =)
    Ha en fin fredag du med.

     
  • At 2009-03-06 13:10, Blogger -Nena- said…

    Ser bara Lyxfällan då och då och blir lika fundersam var gång hur det kan gå så långt som det gör för vissa.
    Och visst känner man sig klok efter programmet

    Ha en trevlig fredag.

     
  • At 2009-03-06 13:14, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, man tycker jag att man borde hejda sig när man ser hur det blir sämre och sämre hela tiden. Jag vill också köpa massor av prylar men jag försöker hålla mig till det jag har råd med.

     
  • At 2009-03-06 14:29, Anonymous Anonym said…

    Jag fattar inte bara hur de kan skuldsätta sig månad efter månad utan att ens ha viljan att försöka reda upp det. Det komiska i Lyxfällan är ju den present de brukar få, ex resa..får de fickpengar med också eller hur ska de annars ha råd att åka?

     
  • At 2009-03-06 15:09, Blogger Kimmie said…

    Annica: Har också tänkt på det - tjejen i går fick bla ett busskort så hon skulle sluta åka taxi och det var ju vettigare.

     
  • At 2009-03-06 20:11, Anonymous Anonym said…

    Hon säljer nog busskortet på blocket för att kunna köpa annat krimskrams

     
  • At 2009-03-06 21:19, Blogger Kimmie said…

    Annica: Ha Ha, inte alls omöjligt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter