Kimmietid

februari 01, 2009

Den lugna dagen blev till en rätt aktiv en...

Nu kom sonen och jag in efter en massa utomhusaktivitet och trängsel med folk.
Det blev så att jag satte igång med stryktvätten och vid elva väckte jag sonen.
Runt 12 ringde jag till svågern och hörde om han ville ha hjälp med hunden, han behövde inte att vi passade honom men sa att vi gärna fick gå ut med honom om vi ville.
Så vi (jag och sonen) gick en runda på ca 1 timme med världens sötaste lilla hund och han blev helt vild av glädje. Under promenaden så säger sonen att han nog behöver nya skor snart och när jag tittar ser jag att det handlar inte om snart utan nu.
Så efter att vi lämnat tillbaka hunden så tog vi våra cyklar och stack iväg till Stadium och hittade ett par snygga och bra skor till sonen. En tur till apoteket och hämta ut sonens allergimedicin hanns också med (kvalsteröverkänslig är han). Naturligtvis passade sonen på att få punktering
(helt otroligt - nu igen) när vi var ute........ vi var väldigt nära hans pappas lägenhet och anlände dit precis när han kom hem från helg hos sin flickvän. Där hade vi tur. Så vi lämnade sonens cykel där och sonen tog bussen hem medans jag cyklade.
Sonens pappa ska fixa cykeln så kan sonen hämta den där imorgon efter skolan.
Nu har vi precis druckit varm kakao med en klick vispgrädde i för att värma oss efter kylan ute och nu hoppas jag att ta det lugnt resten av dagen. Ska ringa syster på sjukhuset nu och höra hur hon har det.

4 Comments:

  • At 2009-02-01 17:06, Blogger -Nena- said…

    Mysigt med långpromenad med hunden.
    Det är något jag saknar just nu eftersom min kropp inte orkat de där långa rundorna.

    Det måste ha gått troll i era cyklar. När ska det där ta slut kan man ju undra.

    Ha en skön fortsättning på dagen.

     
  • At 2009-02-01 17:27, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, det var riktigt roligt att gå med den söta rackaren.
    Jag är helt såld på den hunden!
    Synd att du inte orkar det men du har ju dina sötisar omkring dig hela tiden. Ja, vi började faktiskt skratta när sonen fick punktering det börjar ju bli löjligt. Nu passar det bra med snön han får åka buss ändå imorgon.

     
  • At 2009-02-02 13:59, Anonymous Anonym said…

    Åhh vad gott med varm kakao! Mums!

     
  • At 2009-02-02 14:08, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Ja, det värmer gott i hela kroppen när man varit ute.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter