Kimmietid

februari 01, 2009

Så var det söndag igen och snöelände igen

Snön kunde gärna hålla sig borta nu! Ja, jag vet att det fortfarande är vinter men jag längtar efter vår. Sonen sover fortfarande och lär väl göra det tills jag väcker honom (vid 11-tiden får det räcka, annars kan han inte sova ikväll).

Huvudet har slutat snurra för tillfället och jag har bestämt mig för att hoppas i alla fall, och för att som alltid finnas där för henne när hon vill och behöver. Detta är ju såklart ännu jobbigare för hennes söner och de kan kanske behöva lite stöd också. (De är vuxna som tur är).

Idag händer det inte mycket i övrigt.

- Stryktvätt som vanligt på söndagar.
- Ska testa ännu ett nytt recept.

Sen får vi se om det händer något mer - ska höra med svåger om han vill att jag passar deras söta lilla hund idag - för han lär vara på sjukhuset större delen utav dagen.

3 Comments:

  • At 2009-02-01 10:22, Anonymous Anonym said…

    Ja, det är bra att fortsätta hoppas! De kanske kommer på något nytt?

    Hade varit trevligt att passa hunden, jag tror att den är glad över snön och de brukar vara så roliga att gå ut med då. Blir bra distraktion med.

    Ha det så gott du kan!
    Snön kan väl vara borta tills imorgon?!

     
  • At 2009-02-01 13:10, Anonymous Anonym said…

    Man får leva på hoppet. Det enda man kan göra. Förlorade min lillesyster för några år sedan och det var tungt. En bit av mig försvann. Men det värsta var mina bröder som efter det vände ryggen från mig.
    Åhh det är så lång historia.

    Det är oerhört jobbigt när man står maktlös och se kärt syskon vara dåligt och man inte kan öra något.
    /Annica

     
  • At 2009-02-01 14:53, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, vad mer kan man göra.

    Annica: Då förstår du nog hur det känns, har redan en syster som avsägit sig bekantskapen med de flesta av oss. Familj kan vara komplicerat.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter