Kimmietid

januari 30, 2009

Ärlighet varar längst- Karma eller.....

Ibland blir man extra stolt!
Sonen ville testa nya cykeln och hämta Kebab till oss. Mycket snällt...
Jag höll på med tvätten så därför tyckte jag att det var en bra idé.

Det tog honom ett bra tag att komma tillbaks så jag skickade ett SMS - Är allt OK.
Inget svar................... så jag började dra på mig skor och jacka för att följa efter honom, så att inget hade hänt. Just då kommer han in............Ibland blir man löjligt stolt!....................
Han hade fått maten, cyklat iväg och då upptäckt att de glömt att ta betalt, då vänder killen tillbaka går fram till luckan och säger - ni glömde att ta betalt - enligt honom tappade de hakan fullständigt, men blev jätteglada. När jag säger, - bra gjort - då säger han - Karma - Mamma - jag har läst om Karma! Hur cool är han? Dagens ungdom är i många fall bättre än min tids ungdom.

6 Comments:

  • At 2009-01-30 21:13, Blogger -Nena- said…

    Förstår att du är stolt över din fina son.
    Det är nog inte många som hade gjort som han...

    Jag tror nog ändå att jag måste skicka dottern neråt *fniss*

     
  • At 2009-01-30 21:42, Blogger Kimmie said…

    Nena: Dottern verkar vara ett kap som svärdotter - hon är välkommen!

     
  • At 2009-01-30 23:02, Blogger Hossan said…

    Han har verkligen Karma din son! Och härligt ärlig! Du kan verkligen vara stolt!

     
  • At 2009-01-31 16:01, Anonymous Anonym said…

    UNDERBART!! Jag förstår att du är stolt, det hade jag också varit! :-)

    ♥♥♥

     
  • At 2009-01-31 18:53, Anonymous Anonym said…

    En riktig klippa!!!

     
  • At 2009-02-01 21:32, Blogger Kimmie said…

    Tonårsmorsa: Ja, ibland känns det som om man gjort ett OK jobb.

    Helga: Ja, han är pålitlig

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter