Kimmietid

januari 30, 2009

Fredagen är här!!

Alltid lika härligt! Ikväll har sonen och jag bestämt att vi ska köpa kebab och titta på en film tillsammans. Mysigt!
Satt igårkväll efter det där mötet och letade runt lite på Allt om Mat och Arlas hemsidor och sökte efter lite nya recept har fastnat lite känns det som och lagar samma mat om och om igen.
Hittade 4 recept som jag har för avsikt att testa - man behöver förnya sig lite ibland.
Tror jag ska testa det ena imorgon det var från Allt om mat och det var Kycklingfilé med grillad paprika och mozzarella - lät gott tyckte jag.
Sen skrev jag ut några till bl.a en Bulgarisk korvgryta så nästa vecka blir det test av nya recept.

Ha en härligt fredag!

6 Comments:

  • At 2009-01-30 09:41, Anonymous Anonym said…

    Vad bra av dig att börja leta nya recept... jag har helt klart fastnat här. Letar bara nytt när vi ska ha gäster. Dumt!!

     
  • At 2009-01-30 10:39, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, så blir det gärna. Men man vill ju äta gott även när det bara är vardag.

     
  • At 2009-01-30 12:33, Anonymous Anonym said…

    Vad kul med lite nya maträtter, det är samma här; man har liksom fastnat och lagar samma mat jämt... Vad mysigt det låter att se på film och äta kebab :-) Hoppas du får en riktigt fin fredag! Kramis!

     
  • At 2009-01-30 13:08, Blogger Kimmie said…

    Pisan: De flesta av oss kör nog på rena rutinen när det gäller vardagsmatlagning men det går ju att ändra på.
    Film och kebab är lagom efter en arbetsvecka - fredagsmys.
    Kram till dig också.

     
  • At 2009-01-30 14:29, Blogger -Nena- said…

    Här hemma blir det också kebab idag.
    Film blir det nog inte utan vi tittar på Let´s dance istället.

    Skulle också behöva byta ut lite vardagsrätter och har försökt men det är så lätt att falla tillbaka.

     
  • At 2009-01-30 15:05, Blogger Kimmie said…

    Nena: Sonen ville att vi skulle se en film tillsammans och det händer inte varje dag nu i denna åldern så då gör vi det så spelar jag in Lets Dance och tittar på senare i helgen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter