Kimmietid

januari 17, 2009

Mycket jobb men också mycket gott

Fick ett ryck imorse och fick för mig att jag skulle baka Bagels - både jag och sonen älskar bagels men det är en hel del jobb att göra dem. Nu är jag på gång - har hållit på i ett par timmar bara gräddningen kvar. Anledningen att det tar så lång tid är att de ska jäsa ett par gånger och där i mellan kokas i vatten. Ibland kan man hitta något de kallar bagels i affärer här i stan men de är bara frallor formade som bagels. Första plåten är ute och sonen har provsmakat och gjort tummen upp. Nu ska bara resten gräddas också och sedan ska jag ge mig iväg ut och leta gympapåse.

Ha en bra lördag.

3 Comments:

  • At 2009-01-17 17:15, Anonymous Anonym said…

    Bagels har jag aldrig bakat - det verkar svårt!!

     
  • At 2009-01-17 18:19, Blogger -Nena- said…

    Jag har nog aldrig ätit en riktigt Beagels. Finns det ett recept möjligen ;) även om det lät lite jobbigt.

     
  • At 2009-01-17 22:05, Blogger Kimmie said…

    Helga: Inte så svårt, men väldigt tidskrävande.

    Nena: Ska försöka komma ihåg at lägga ut recept imorgon.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter