Kimmietid

januari 14, 2009

Mitt i veckan

Så var det onsdag, har en rejäl huvudvärk idag får väl snart ge mig och ta ett par piller för det verkar inte släppa. Kvällen igår var bättre, vi hann inte med Prison Break men det kan vi titta på idag istället - det springer ju inte iväg.

Fick lite huvudbry - sonens klass har diskuterat att åka på någon form av läger i slutet av terminen och det tycker jag är jättetrevligt. Vi har pratat om antingen någon form av stughyra vid någon sjö eller något sådant mysigt eller vandrarhem i danmark med tivoliutflykt sådana där lagom grejer. Igår hade tydligen en mamma som håller lite i detta kommit till klassen och börjat prata om 6 dagars resa till en europeisk storstad (detta kan inte lärarna följa med på). Eleverna skulle i så fall åka med några föräldrar, hon som kommit med förslaget kunde inte själv följa med.
Jag tänker alltså inte skicka iväg sonen på någon utlandsresa (danmark räknas inte) med människor jag inte känner och som jag inte vet om de kan ta ansvar för något sådant.

Sonens pappa höll med mig direkt och sonen förstod också helt och hållet så det kändes i varje fall bra.

2 Comments:

  • At 2009-01-14 10:46, Anonymous Anonym said…

    Vilket KNÄPPT förslag!!!
    Tyckte de andra förslagen lät mycket bättre och lite mer normala!

     
  • At 2009-01-14 12:30, Blogger -Nena- said…

    Det där lät ju inte riktigt genomtänkt utav den som kom med förslaget. Nej vi hade inte skickat dottern heller.
    Vad var det för fel på de andra förslagen kan man ju undra, det lät ju mysigt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter