Kimmietid

januari 12, 2009

Så var det måndag

Lite trassel var det tvunget att börja veckan med, SMS från sonen efter 1½ timme på jobb - så hade han återigen låst in nycklarna i skåpet. Att det händer på måndagar är eftersom de inte får lov att ha jackorna med sig in på slöjden utan måste lämna dem i skåpet och då har han ofta nycklarna i fickan. Så det var bara att trampa iväg igen - men denna gången slapp jag sticka hem om och hämta reservnyckeln eftersom jag har satt den på min nyckelknippa.
Under veckan ska jag se om jag kan hitta något bra kombinationslås istället. Då är det värsta som kan hända att han glömmer kombinationen och den kan jag ha uppskriven på jobb.

Annars är det måndag och vi har kommit igång på jobbet så det är roligare att jobba.
Hoppas ni har det bra!

4 Comments:

  • At 2009-01-12 10:23, Blogger Hossan said…

    Det är tydligen bestämt att du ska motionera extremt mycket i år! :S

     
  • At 2009-01-12 10:49, Anonymous Anonym said…

    Det verkar bra med ett kombinationslås istället. Ha en fin dag...

     
  • At 2009-01-12 20:31, Blogger -Nena- said…

    Vad skönt att du hade nyckelen med dig så du slapp cykla hem om denna gången.
    Kombinationslås verkar vara en bra idé.

     
  • At 2009-01-12 21:55, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, det ser så ut!

    Helga & Nena: Ja, det verkar vara den bästa lösningen.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter