Kimmietid

januari 15, 2009

Det är fint ute idag

Segheten är kvar men det var skönt att komma ut lite på lunchen - vädret är härligt!
Gjorde ett nytt försök att hitta en gympapåse till sonen - en annan sportaffär även där var det helt slut. Märkligt - kan det vara sådan åtgång på gympapåsar, sonen har haft samma i många år. Fick köpt en ny klocka till cykeln den gamla fungerar inte och jag tycker det känns fånigt att hojta på folk när jag kommer cyklande - så något vettigt blev fixat trots allt.

Kom på att jag helt glömt bort att plocka ut något ur frysen att laga till middag så jag får väl ta en liten tur till affären och köpa något, behöver en ny krukväxt också. En jag har haft i vardagsrumsfönstret tappade blad i en väldig hastighet så den åkte ut imorse.
Får väl se om de har något kul på ICA att ersätta den med.

4 Comments:

  • At 2009-01-15 18:48, Anonymous Anonym said…

    Den här tiden skulle behöva byta ut en hel bunt krukväxter...

     
  • At 2009-01-15 19:40, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, jag har nog några till som skulle behöva bytas ut men den som åkte ut var riktigt ful nu.
    Det blev en palm, ser fräscht ut.

     
  • At 2009-01-15 19:59, Blogger -Nena- said…

    Jag skulle ha gympapåse till lilldottern då innan skolan startade efter sommarlovet och det var inte det lättaste. de jag hittade var så pyttiga också så hon hade inte fått ner både skor och badlakan tillsammans med kläderna.
    Hittade en gammal i skåpet som dög igen som tur var.

     
  • At 2009-01-15 20:08, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag förstår inte varför det ska vara så svårt - alla skolbarn använder ju dem. Men lite för små brukar de vara, sonen har rätt stora skor också. Har hittat ett tunt badlakan som får plats.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter