Kimmietid

januari 20, 2009

Fotbad


Satte mig framför TV:n och tittade lite på Extreme Home Makeover med fötterna i ett fotbad, jätteskönt. Jag satt där länge och filade och putsade och smörjde in. Hur härligt som helst.
En sån liten sak som ökar välbefinnandet.
Tänker alltid på min mamma när jag tar fram fotbadet - jag ville köpa ett sådant till henne eftersom hon gillade att göra fotbad men hon körde med en vanligt plastbalja hon sa alltid att hon inte tänkte sticka ner fötterna i något som kombinerade elektricitet och vatten =)

Tisdag idag och sonen börjar lite senare så han steg upp först när jag skulle ge mig iväg mot jobb - skönt för honom, han är ju lite "tonårstrött".

4 Comments:

  • At 2009-01-20 14:53, Anonymous Anonym said…

    Din mamma var så rolig på många sätt. Kan förstå hur hon tänkte!

     
  • At 2009-01-20 15:09, Blogger Kimmie said…

    Jo, man vill ju inte ha hårtorken i badet precis men jag tror nog att dessa är ganska säkra =)

     
  • At 2009-01-20 15:19, Blogger -Nena- said…

    Åh så härligt med fotbad. Det är evigheter sedan jag gjorde det.
    Visst ökar det välbefinnandet

     
  • At 2009-01-20 17:14, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, visst är det avkopplande.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter