Kimmietid

januari 18, 2009

Det här med otur börjar bli lite löjligt faktiskt

Gick ner i cykelkällaren för att skruva på min nya ringklocka. PUNKTERING! Alltså ärligt nu räcker det. Denna gången var det i och för sig framhjulet och det är ju rätt mycket mindre besvärligt. Så jag tog upp cykeln och tänkte att nu får jag helt enkelt lösa det här.

Sonen och jag hjälptes åt att ta loss hjulet och jag lyckades få av det, problemet vara bara att jag lyckades ta loss handbromsen också så sonen ringde sin pappa för att fråga hur en grej skulle sitta och han hade ingenting för sig så han kom över och hjälpte mig.
Nu vet jag till nästa gång att inte skruva på de skruvar som håller bromsen.
Det var riktigt snällt av min sons pappa att hjälpa mig - han fick med sig en påse Bagels som tack och det tyckte han var toppen så det var ju bra.
Nu tycker jag att det kan vara slut på sånt här på ett bra tag!!!

6 Comments:

  • At 2009-01-18 17:34, Blogger -Nena- said…

    Ja nu får det verkligen vara slut med eländet.
    Nu har ni fått så det räcker en bra bit framåt tycker jag.
    Snällt av sonens pappa som kom och hjälpte dig.

     
  • At 2009-01-18 17:48, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, jag hoppas slippa på ett tag nu.

     
  • At 2009-01-18 18:11, Blogger Hossan said…

    Alltså det hade inte räckt att ha EN extra cykel så mycket som hänt med dem på sistone, men NU är den så gott som nya både fram och bak och håller JÄTTELÄNGE! Så det så! Det har jag bestämt! :-)

    Behöver inte hända något annat tråkigt heller - bara BRA saker eller inget alls.

     
  • At 2009-01-18 18:29, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Det tackar jag för och en extra cykel ska inhandlas så snart som möjligt.

     
  • At 2009-01-19 09:00, Anonymous Anonym said…

    Nu har du verkligen fått tillräckligt med otur. Nu vänder det! Sjysst att exet hjälpte dig!

     
  • At 2009-01-19 09:42, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, det börjar allt bli lite löjligt nu.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter