Kimmietid

september 17, 2008

En syster på besök - en syster på sjukhus

Efter arbetsdagen kom jag hem och satte igång med att laga Mexikanska Quesdillas med kycklingfilé fyllning - det blev jättegott. Hade bestämt med min ena syster (den som är närmst mig i åldern) att hon skulle komma hit en stund ikväll - hon hade dock redan ätit middag så hon tog bara ett smakprov och satt och snackade med oss medan vi åt.
Hon hade dåliga nyheter med sig - ingen av oss hade fått tag i vår äldsta syster på ett par dagar och eftersom hon är sjuk så blir man ju orolig och hon låg inlagd igen. Men det var inte lika illa denna gången hon hade fått en reaktion som var mindre bra på cellgifterna och det är ju inget ovanligt men man vänjer sig aldrig. Vi längtar verkligen efter någon form av positivt besked någon gång. Hjälp mig hålla tummar och tår för min sjuka syster!

3 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter