Kimmietid

september 04, 2006

GI-Planering

Jag har bestämt mig - och jag har gått med i GI-viktkoll på nätet. Denna vecka ska gå till att lära mig lite mer om denna diet och att skriva inköpslistor och handla hem allt. På Måndag i nästa vecka ska jag dra igång.

Till något helt annat så var Lördagen jättetrevlig, vi åt gott, drack gott och pratade och skrattade från 14.00 på dagen tills närmare midnatt.
Det är härligt med väninnor. Mitt intresse för just GI-viktkoll kom sig därifrån en av tjejerna hade gått ner 4,2 kg på 2 veckor med denna metod och tyckte sig ha ätit gott hela tiden. Nåja, det är värt ett försök ingen annan metod jag testat tidigare lockar just nu.

2 Comments:

  • At 2006-09-04 15:38, Anonymous Anonym said…

    Min lillasyster har också fastnat för GI-metoden, jag var och hjälpte henne handla hem det som ansågs behövas för att komma igång. (vi hittade ändå inte riktigt allt). Kvittot blev på 940 kr! Hugaligen....
    Men jag har hört många som är nöjda med den metoden och att den fungerar väldigt bra.
    Däremot är inte vårdcentralerna särskilt förtjusta i den.
    Lycka till, jag är övertygad om att du kommer bli av med de extra kilo som inte är önskvärda hos dig ;)

     
  • At 2006-09-05 09:21, Blogger Kimmie said…

    Jo, det är ju hur man väljer men det behöver inte var dyrt om man inte vill det är mycket ägg, grönsaker, kött och fisk.
    Det äter jag ändå, men att ta bort potatis, pasta och ris ett tag för att sedan gå över till fullkornsprodukter. Att stryka sötsaker är ju aldrig fel. Det ska bli spännande.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter