Kimmietid

november 13, 2013

Oj tiden tog ett skutt

Så var det dags igen, jag lyckas ta en bloggpaus utan att tänka på att det blir så =).
Har hänt en del, sonens firande var jättelyckat och han var glad och nöjd med både presenter, mat och sällskapet.
På själva födelsedagen var vi = sonen, hans pappa och jag ute och åt tillsammans gott och trevligt.
På jobb är det både full rulle och kul och jag har dessutom hunnit med att var sjuk ett par dagar - alla var i chock eftersom jag mycket sällan är borta från jobb och om jag är det så är det planerat och jag har fixat och förberett.
Denna gången var det så att jag redan i Onsdags förra veckan hade kliande och svidande ögon, på Torsdagen var de jätteröda och jag köpte receptfri salva och droppar mot ögoninflammation - inget hjälpte och jag fick bli hemma från jobb på fredagen eftersom mina ögon var blodröda, variga och ansiktet var svullet.

Jag genomled helgen men fick ge upp på måndagen, stanna hemma och gå till vårdcentralen där jag fick ögondroppar med antibiotika och de har gjort stor skillnad men inte helt bra än. Jobbat har jag gjort tisdag och onsdag och i måndags kväll gick jag dessutom på min första del av min roliga kvällskurs - laga mat i grupp tillsammans med kock - vi lär oss laga thaimat - jättekul!

Mycket annat kul på gång - utekväll på fredag ihop med 10 kvinnor och en hel massa andra kvinnor kommer nog att vara där - kan ni gissa vad jag ska göra =)?

3 Comments:

  • At 2013-11-14 15:30, Anonymous Helga said…

    Det lät inte så kul det där med ögonen men snart är det säkert över. kan tänka mig att dina kollegor blev chockade när du inte kom ;)

    Kul det där med matlagningskursen!!

     
  • At 2013-11-21 19:31, Anonymous oskrivnablad said…

    Ladies night tror jag :-)

    Ush vad jobbigt med ögoninflammation. Har aldrig haft det själv men hört mycket om det :-(

    Kul att sonen var nöjd med sitt firande :-)

     
  • At 2013-11-21 21:06, Blogger Kimmie said…

    Helga: Har fortfarande känsliga ögon men efter 2 veckor, 2 läkarbesök, 4 mediciner börjar det slutligen bli bättre =)

    Oskrivnablad: Rätt gissat, SÅ KUL!
    Sjöng med, dansade, hoppade var helt slut efter kvällen =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter