Kimmietid

oktober 09, 2013

Utbildning/träning/nytt recept

Rubriken sammanfattar en del av min dag. Var på jobb på förmiddagen och har sedan varit på utbildning. Sedan blev den en cykeltur hem - byta om och ett pass på gymmet. Fick cykla hem därifrån i ÖSREGN blev helt genomblöt.
Efter duschen och när jag fått på mig torra kläder igen så testade ett nytt recept som var enkelt att laga och som blev ganska gott, ingen superhöjdare men bra vardagsmat. Jag tog en ugnsform och smälte en klick smör i den i ugnen, när det var smält la jag ut ett paket tinad torsk och skvätte över lite citronsaft, saltade och pepprade lite och sedan rörde jag ihop en burk creme fraiche med persilja, dill och gräslök (alla örter från frysen). Så bredde jag detta över fisken och sedan på med en handfull riven ost och in i ugnen 200 grader ca 20 minuter.
Som sagt skönt med lättlagad vardagsmat. Sonen föredrar lax eller panerad fisk men det skadar inte att pröva något nytt ibland.

Denna veckan så här långt har jag både måndag och tisdag legat på sängen och tittat på film på kvällen och sedan har jag somnat i vettig tid, vilken skillnad det gör när man får de sömn man behöver =)

2 Comments:

  • At 2013-10-10 19:05, Anonymous oskrivnablad said…

    Ja enkel och god vardagsmat efterlyses, för ofta känns det som fantasin försvunnit när det är dags att planera veckan.

     
  • At 2013-10-13 10:49, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Visst tryter fantasin ibland och helst ska det ju gå ganska snabbt också.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter