Kimmietid

september 29, 2013

Huslig Söndag

Borde kanske tillbringat mer tid ute i det vackra vädret men jag har istället tillbringat en hel del tid vid spisen. Var på det humöret så jag har bakat
LCHF-frallor, kokat en stor laddning god tomatsoppa med kryddig korv i som blir till ett flertal goda luncher på jobb. Nu puttrar köttfärssås som ska bli
kvällens middag på spisen, vill att den ska stå på länge på svag värme så att den smakar riktigt mycket sedan.

Har dessutom hunnit med att stryka tvätten och sonen har hjälpt mig att bära undan utemöblerna. Två stolar och grillen får vara kvar ett tag till men det mesta kom ner i källaren skönt att det är gjort innan det plötsligt blir kallt.

Känns som om jag varit väldigt effektiv i helgen, lägenheten blev städad igår och tvätten tvättad och jag har ändå hunnit ta det lugnt. Det som inte blivit gjort var att jag tänkt kolla efter några presenter men det är gott om tid tills de behövs och man kan inte hinna allt.

4 Comments:

  • At 2013-09-30 12:19, Anonymous oskrivnablad said…

    Hade också tänkt ta hand om altanen nu de här lediga dagarna men det får nog bli till nästa helg :-) Skönt å få sånt gjort.
    Hoppas veckan startat bra :-)

     
  • At 2013-09-30 18:09, Blogger Kimmie said…

    Oskrivnablad: Ja det måste ju göras men är inte alls lika kul som när man tar fram allt på våren =).

     
  • At 2013-10-01 08:50, Anonymous Helga said…

    Jag kan också fastna vid spisen. Jag gillar ju både att baka och laga mat...

     
  • At 2013-10-01 18:46, Blogger Kimmie said…

    Helga: Samma här och så är det bekvämt att ha en massa färdigt =).

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter