Kimmietid

november 02, 2013

Lite välkommen ledighet och firande på gång

Så härligt det har varit, jag tog två semesterdagar i slutet av veckan och nu känns det som om helgen varit lång och den är inte slut än =).
Vi ska imorgon fira sonens 20-årsdag med familjen och det ska bli kul, han fyller i mitten av nästa vecka.
Så jag har i lugn och ro bakat tårtan, den vanliga amerikanska Carrot cake som sonen älskar - den ska imorgon kletas till ordentligt med Philadelphiaostglasyr.
Jag har också bakat kolakakor efter min mammas recept och gjort chokladbollar eftersom det bara är gott =).

Vi ska bjuda på mexikanskt, det blir diverse Enchiladas. Kycklingfyllda och köttfärsfyllda. Enkelt men väldigt gott. Så jag har stekt 1,7 kg tacofärs idag och sedan 2 kg tärnad kycklingfilé. Det blir säkert bra, sonen har bestämt menyn.

Igår kväll hade sonen och hans kompisgäng Halloweenfest, de hade hyrt lokal och han och hans närmsta kompisgäng hade delat upp i olika ansvarsområden. Några fixade snacks, några dekorerade, några var musikansvariga, någon hade ansvar för att ta emot och lämna tillbaka nycklar, sonen och en till var ansvariga för att fixa till gott bål. Det var visst ca 70 personer där och de hade haft jättekul. Jag vaknade till vid 4-tiden och då var han fortfarande inte hemma, han dök upp närmare klockan 6 - då hade han varit vaken i ett helt dygn efter att haft tidig tenta i fredagsmorse. Har man kul så går det mesta.

Sonen var utklädd till gammal gubbe, jag hjälpte honom igår att sprayfärga håret grått - funkade sådär men han fick grå stänk i varje fall. Sedan hade han grävt i pappas garderob och hittat vad han tyckte var gubbkläder - egentligen bara fula kläder =). Han hade också köpt ett par glasögon utan styrka.
Roligast av allt var att folk på festen trodde att han var utklädd till Harry Potter - jag gapskrattade - det var antagligen glasögonen.

Har också hunnit med besök på Minneslunden.

4 Comments:

  • At 2013-11-03 19:29, Anonymous Helga said…

    Det låter som en bra helg! Kul att ungdomarna var så duktiga på att fixa fest!!!

    Lite gravbesök har vi också gjort och så en resa till Värmland med 90-årskalas för min moster. Jättekul!

     
  • At 2013-11-04 17:30, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jätteskön helg, härligt med 90-årskalas.

     
  • At 2013-11-11 02:10, Blogger -Nena- said…

    Då ha ni klarta av 20 års firandet och vi har vårt till helgen.
    Här har dottern beställt smörgåstårta när släkten kommer och när kompisarna kommer skulle de ha hamburgare och en massa tillbehör.

    Ha det gott!

     
  • At 2013-11-13 18:28, Blogger Kimmie said…

    Nena: lycka till med firandet =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter