Kimmietid

maj 21, 2011

Underbara lördag

Vilken härlig, solig och skön dag det är! Jag började min dag med sovmorgon och sedan en slö frukost. Tog mig sedan en cykeltur till city, besökte någon butik och lite sådant och sedan hem igen.
När jag kom hem hade sonen kommit upp, Hossan hade ringt och ska komma hit ikväll och efter en liten stund dök sonen kompis upp. Bestämde mig för att ta en tur till min systers stuga, de renoverar så det är kul att se hur det går framåt. Jag hann bara ett par kvarter så märkte jag att jag hade punktering. Så då blev det att vända och ta mig till cykelreparatören istället.
Lånade sedan sonens cykel och tog mig ut till min syster på den istället, där satt vi och snackade lite och drack kaffe och jag fick med mig en hög med rabarber hem - alldeles nya, späda och fina.

Nu har jag hämtat min lagade cykel, gjort en rabarberpaj till ikväll och fått småstädat lite också.
Vissa dagar får man gjort en massa fast det bara känns som om man tar det lugnt - Härligt!
Hossan ska som sagt komma och fläskkotletter ligger i marinad och årets första svenska nypotatis har inhandlats. Hoppas ni också njuter av lördagen!

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter