Kimmietid

maj 22, 2011

Potatisfrossa

=), de där svenska nypotatisen som jag köpte igår var så vansinnigt goda att jag fick köpa lite mer idag. Sonen och jag har nu ätit kycklingfilé med nypotatis och en god sallad - härlig, lätt sommarmat. Vädret har varit omväxlande idag, vi har haft sol, tryckande värme, blåst sedan blev det plötsligt mörkt och åska och ösregn tog över. Gjorde inte så mycket idag, har mest varit inne ändå.

Kvällen igår var jättetrevlig, maten blev god och vi drack vin och snackade en massa allvar och strunt om vartannat hela kvällen. Det har varit en bra helg så här långt!


2 Comments:

  • At 2011-05-23 09:51, Anonymous Helga said…

    Åh, så gott! Vi har inte färskpotatis här ännu - tror jag. Nu var det ju iofs några dagar sedan jag var på den lokala ICA-affären...

     
  • At 2011-05-23 17:14, Blogger Kimmie said…

    Helga: De är svåra att motstå de små knölarna, det var först förra veckan som de svenska dök upp.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter