Kimmietid

augusti 04, 2010

Nya byxor m.m.

Har varit ute och snurrat igen idag på förmiddagen, har köpt mig ett par nya byxor inför jobbstarten. Det nya jobbet är nog lite mer informellt tror jag än det jag hade tidigare så jag har köpt mig några lite jeansliknande svarta byxor.
Nu är jag redo för jobbstarten =). Ska köra en rejäl storstädning i helgen som kommer också så att jag kan ta det lite lugnt på kvällarna i början.

Sonen skulle egentligen varit hemma denna helgen som kommer men nu blev det helgbyte båda pga sonen och hans pappa - sonen ville vara här hemma nästa helg som är hans sista innan skolstarten, han har gjort upp planer med några kompisar som bor här i vårt område då också ville hans pappa byta så att sonen var där nu eftersom han var deppig pga ett brustet förhållande och ville ha sonens trevliga sällskap. För mig går det bra vilket som helst så det blir nog bra.
Ikväll hotar de med regn och det tycker jag är skönt men gärna sent på kvällen för vi har tänkt grilla.

5 Comments:

  • At 2010-08-04 13:21, Anonymous Helga said…

    Jag kan tänka mig att det finns en del att fixa innan nya jobbet börjar.

    Sjysst att ni byter med varandra för sonens och er egen skull. Ni verkar ha ett bra förhållande! Det är ju viktigt när man har barn ihop :)

     
  • At 2010-08-04 14:06, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, man har tappat lite fart av att gå hemma ett halvår - men det går nog snabbt att komma igång igen.
    Vi är jättebra vänner och om jag inte bokat in något speciellt så har jag inga problem att vara flexibel.

     
  • At 2010-08-04 23:42, Blogger Hossan said…

    Regnet kom och rätt sent :)

     
  • At 2010-08-05 00:59, Anonymous -Nena- said…

    Skönt att ha fixat innan jobbet startar så att du kan ha lugna kvällar sedan.

    Blir så glad när jag läser hur bra vänner du och ditt ex är.
    Själv är jag ju skillsmässobarn med mindre bra erfarenheter och nära vänner sepererade för lite mer än ett år sedan och det är fullt krig.

     
  • At 2010-08-05 10:10, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det är skönt när man kan få det att funka, vi gillar varandra och kom överens direkt när vi skiljdes att alla eventuella småaktigheter är helt oviktiga jämnfört med att vår sån ska ha föräldrar som kan umgås. Sen har vi visst varit sura ibland i början men det skötte vi via e-mail =)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter