Kimmietid

augusti 23, 2010

Måndagkväll

Har varit en rätt bra dag, stressig men så är det nog oftast numera. Fick tvättat de maskiner tvätt som inte hanns med i helgen ikväll. Middagen blev tacorester till sonen och ugnspannkaka till mig - funkade fint.
I övrigt har jag suttit och sytt (gillar inte sånt) en söm i ett par byxor, det hade visst blivit lite luftigt i sömmen där. Jag är helt värdelös på alla former av handarbete och sånt elände. Syslöjd var en av de värsta lektionerna när jag gick i skolan - däremot älskade jag träslöjd. Tur det var svarta byxor jag skulle sy i, den svarta tråden syns inte så mycket =). Minns fortfarande mina tumvantar från slöjden där en blev stor nog att ha på foten och den andra så liten att den inte passade =)

2 Comments:

  • At 2010-08-24 10:41, Anonymous Helga said…

    Jag är heller ingen vidare sömmerska. Jag kan sy fållar iaf på symaskinen och det är ju bra till gardiner och sånt ;)

     
  • At 2010-08-24 18:47, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jag håller mig till färdiga gardiner =).

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter