Kimmietid

november 07, 2009

Glasyr till frukost

Cheesecaken är bakad och ska bara dekoreras med lite körsbär senare, carrotcaken var ju bakad sedan tidigare men har nu kletats in i rikligt med Philadelphiaostglasyr och står i kylen den med. Sonen kom och skulle äta frukost precis när jag var klar med dem så före frukost fick han i sig den glasyr som var kvar i skålen - sockerkick mitt på morgonen =)
Har varit och handlat också och nu är faktiskt en hel del redan gjort.
Jätteräkor ska läggas i en marinad och kycklingfilén jag stekte upp häromdagen ska bakas in i smördeg med färskost.
Det får väl bli ett litet varv med dammsugaren också tror jag - ska bli trevligt med kalas. Hoppas ni får en härligt Lördag!

4 Comments:

  • At 2009-11-07 12:57, Anonymous Pisan said…

    Nämen jösses vad gott det låter! Jag kommer gärna över.... *fniss* Hoppas ni får ett kul kalas! KRAM!

     
  • At 2009-11-07 13:07, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Du är så välkommen =)

     
  • At 2009-11-07 16:45, Anonymous Annica said…

    Åhhh smask, saliven hänger som en hund som ser massor av delikatess i skyltfönster men inte kommer åt det....

     
  • At 2009-11-07 21:53, Blogger Kimmie said…

    Annica: Det blev bra alltihop och jag tycker ju att det är kul att hålla på med mat!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter