Kimmietid

juli 13, 2009

Full fart på måndagen

Så var vi i fixartagen igen. Naturligtvis så fick jag punktering igen i helgen, samma cykel samma hjul. Det är så mycket glas på cykelbanorna just nu.
Denna gång har jag lämnat in cykeln hos en cykelreparatör och ska hämta den imorgon igen. Sen haffades jag av vaktmästaren på gården när jag kom tillbaks, vi har bytt förvaltare så jag var lite osäker på hur länge jag skulle få vänta på att få fixat min uteplatsdörr - kanske vill de göra ett gott första intryck eller så är de bra, han hängde med in och tittade och stack sen och hämtade verktygen och det är nu fixat. Det hade visst kommit in smuts i låskolven på något sätt. Skönt - ser så konstigt ut när jag håller på och hoppar in och ut genom köksfönstret =)
När vaktmästaren var här vaknade sonen och ville att vi idag skulle fixa ny kontorsfåtölj till honom - nu är det också gjort. Vi köpte den på Jysk - en likadan som han hade innan som han helt slitit ut. Återigen blev det förvånat ansikte när vi dyker upp vid avhämtningsluckan med cykel.
Nu monterar sonen för fullt och jag ska plocka fram lite lunch till oss - rester från igår.

3 Comments:

  • At 2009-07-13 14:28, Anonymous Annica said…

    Tog ni hem kontorsfotöljen med cykel?
    haha snart måste du ju fotodokumentera era äventyr

     
  • At 2009-07-13 14:49, Blogger Kimmie said…

    Annica: Yep, allt går med snoddar att spänna fast med =)

    Vi ser nog lite roliga ut förståss.

     
  • At 2009-07-13 20:57, Anonymous Annica said…

    Exakt..Jag bara ser mig er komma med en fotölj på cykeln framför mig och småskrattar.
    Undrar hur många Kimmiesar det finns som tar det fordon (Cykel)hon har o lastar det fullt om så det är trasiga stolar till ja gudarna vet vad nästa gång..Sängramen??? *Skrattar*

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter