Kimmietid

april 09, 2009

Snaps till lunchen

Det händer inte ofta - eller det händer nog i stort sett aldrig.
Víd tolv slutade vi jobba och satte oss och åt ägg och sill och en massa annat gott.
En snaps blev det också. Sen hade vi kaffe och lemoncheesecake. Härlig eftermiddag.

Vi hade lunch fram till 14-tiden då vi plockade undan och diskade sen gick vi hem.
Det är så underbart väder att jag inte kunde gå hem och sätta mig utan jag cyklade vidare ner till city. Hela stan var danskinvaderad! Det är helgdag i danmark idag och med vår svaga krona så var nog halva köpenhamn här och shoppade.
I mitt fall blev det ett besök till en bokhandel på gågatan - jag hade ett presentkort som legat sedan jag fyllde år förra sommaren och har glömt att ta med det varje gång jag varit där. Så blev det en liten visit till Greys American Store också. Nu är jag hemma igen och sonen med kompis är ute och spelar basket i solen. Det fina vädret drog till och med bort dem från datorerna.
Så härligt det ska bli med fyra härliga lediga dagar!!!

Ha det gott!!!

5 Comments:

  • At 2009-04-09 18:51, Anonymous Pisan said…

    Skönt med 4 lediga dagar :-) Här har vi också gott väder idag, men inga danskar... :-) i a f inte här i lilla Landvetter, kanske inne i Göteborg - där brukar det vara både danskar och tyskar på helgerna och de shoppar loss.
    GLAD PÅSK!

     
  • At 2009-04-09 18:52, Anonymous Annica said…

    Vilket fint avslut på veckan med god mat och dryck på jobb. Fast snapsen skulle jag överlåta till annan :-/. Jag har aldrig varit förtjust i dessa är min förklaring på varför.

     
  • At 2009-04-09 20:21, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Det är nog bra för vår ekonomi med shoppande danskar så de kan få vara här =)

    Annica: Jag gillar inte heller snaps men jag tog en liten en för sällskaps skull.

     
  • At 2009-04-10 08:29, Blogger Hossan said…

    Då blev det en bra påsklunch utan några större katastrofer?! :-)

    Vi ses imorgon!

    Ha det gott så länge

     
  • At 2009-04-10 12:41, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Jadå det blev hur bra som helst. Det fanns två bord så vi hamnade inte vid samma.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter