Kimmietid

februari 04, 2009

Så var vi mitt i veckan igen...

Idag känner jag mig lite smårisig, har sovit uselt och har huvudvärk.
Men det går väl över snart förhoppningsvis.

Ikväll ska jag och sonen äta en middag som var min och Hossans paradrätt när vi var typ 18-19 år. Lövbiff med kryddsmör och klyftpotatis - detta har jag inte ätit på en massa år men jag blev sugen när jag läste på bloggen http://tonarsmorsa.se/ häromdagen och de hade haft just detta till middag så jag köpte hem.
Visst har jag lagat till lövbiff under senare år men då har det blivit som rulader eller strimlade i någon gryta eller så. Sonen älskar kött - nästan hur som helst så han blir nog nöjd.
(Tonårsmorsan vann ju dessutom vardagskategorin på Stora bloggalan - vilket jag tyckte var kul för jag gillar att läsa hennes blogg. )

2 Comments:

  • At 2009-02-04 14:39, Blogger -Nena- said…

    Åh det var länge sedan jag åt det också *slickar mig runt munnen*

    Jag hoppas din huvudvärk släppt och att du får sova bättre natten som kommer.

     
  • At 2009-02-04 15:24, Blogger Kimmie said…

    Nena: Ja, ibland kan man bli sugen på något när man ser eller hör talas om det.
    Huvudvärken är kvar men inte lika illa det går säkert över om jag bara får sova ordentligt inatt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter