Kimmietid

januari 23, 2009

Slaskmorgon

Typiskt - en kollega sa igår att det skulle snöa och han fick rätt. Jag gick rakt till fönstret när jag vaknade för att kolla läget och det var sannerligen inget cykelväder.
Så då fick jag väcka sonen tidigare för han fick ta bussen och när han tar den hemifrån måste han byta buss. Själv testade jag bussen idag och det gick faktiskt rätt bra. Fick gå hemifrån vid 07,10 istället för 07,35 men det går att stå ut med. Sen om man tog den bussen just vid den tiden så bytte den nummer på en viss hållplats så jag behövde inte gå av för att byta utan bussen bytte nummer till den jag skulle byta till. (Lite komplicerat eftersom detta bara sker med några busstider, tar man en annan busstid så byter den till något annat och då hamnar jag i en förort till Malmö).
Nåja, jag kom dit jag skulle och sen är det ca 10 minuters promenad till jobb från busshållplatsen.
Kommer troligtvis att få skjuts hem med en kollega - hon skulle handla i en affär nära mig efter jobb så det passar ju bra.

Och vet ni vad......DET ÄR FREDAG!

2 Comments:

  • At 2009-01-23 11:29, Anonymous Anonym said…

    Nä, snö är väl ingen höjdare att cykla i. Men det går ju, en del bryr sig inte alls vad det är för väder... Smart av dig att ta bussen. Hoppas du får en fin fredag! :-)

     
  • At 2009-01-23 13:02, Blogger Kimmie said…

    Pisan: Jag cyklar i alla väder förr, men också slagit mig många gånger så med åren har jag blivit lite klokare. Ha en fin dag du med.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter