Kimmietid

januari 21, 2009

Det känns som om jag stiger upp hela tiden

Har ni sett filmen "Måndag hela veckan" där man ser väckarklockan sätta igång på samma tid hela tiden - så känns det - fast tack och lov vaknar jag ju inte till samma dag hela tiden som han i filmen gör. Men det känns verkligen just nu som om det jämt är klockan 06,10 - klockan sätter igång och man kör samma gamla vanliga morgonrutin.
- Bädda sängen
- In i duschen
- På med kläderna
- Smink
- Frukost
- Väcka sonen
- Dra upp cykel/cyklar ur källaren
- En liten titt på morgonnyheterna och sedan iväg.

Ibland blir det lite tjatigt.

5 Comments:

  • At 2009-01-21 09:38, Blogger Hossan said…

    Två sådana till, sen är det helg!

    Faslig tur att du inte vaknar till samma dag i alla fall. Fast det skulle vara en sådan där dag då allt var riktigt bra i så fall.

    Tyckte filmen var hysteriskt rolig.

     
  • At 2009-01-21 10:26, Anonymous Anonym said…

    Ja, ibland kan det kännas som man lever ekorrhjulsliv, men som talaren ovan säger; det är ju snart helg igen! :-)

     
  • At 2009-01-21 10:55, Blogger Kimmie said…

    Hossan & Pisan: Jo, ibland rullar det bara på - men helgen blir ju ett avbrott.

     
  • At 2009-01-21 19:22, Blogger -Nena- said…

    Ja det är ju tur att veckodagarnas namn skiftar men jag kan hålla med dig. Samma rutiner var morgon och kväll i stort sätt.

    Nu är ju mina dagar mer skiftande men när jag jobbade kände jag också som du ibland.

     
  • At 2009-01-21 20:22, Blogger Kimmie said…

    Nena: Jo, det går lite upp och ner - jag tror känslan försvinner när man får se lite mer dagsljus igen. Längtar efter våren!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter