Kimmietid

december 28, 2008

Såstest

Så har sonen och jag ätit middag, vi testade balsamicosåsen som jag tänkt göra på nyårsafton.
Den var riktigt god men behöver ändras lite, det blev lite väl skarpt så jag ska minska vinäger-mängden och så blev den lite väl fet också så jag tar lite magrare grädde i den tror jag.
Annars blir det nog bra tror jag.
Imorgon måste jag ut och fara lite, hoppas det inte blir halt. Har varit inne nästan hela dagen idag så jag behöver komma ut + att jag har några ärenden att fixa.
Ha en skön söndagskväll.

3 Comments:

  • At 2008-12-28 19:30, Anonymous Anonym said…

    Det är ju bra att testa lite innan det gäller på riktigt!

    Jag brukar ofta ändra lite i recepten nuförtiden. Man lär sig med tiden vad som blir gott och man lär sig att smaka av mer för att se till att det smakar bra...

     
  • At 2008-12-28 20:12, Blogger -Nena- said…

    Vad bra att det lev gott även om du får ändar lite här och var.
    Det blir nog jättebra när det ska bjudas på.

     
  • At 2008-12-29 09:41, Blogger Kimmie said…

    Helga och Nena: Ja, det är bra att man kan trixa lite med recepten själv. Förutom när jag bakar så följer jag nästan aldrig ett recept helt och hållet.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter