Kimmietid

december 23, 2008

En liten tomte som lockar fram tankar...


Det blir alltid så vid stora högtider - man tänker på de som inte finns med.
Denna lilla tomte var den sista saken jag plockade ut av de saker jag ville ha från min mammas lägenhet. Den står på samma skåp som hon brukade ställa honom på för jag har det skåpet också. Mitt i allt roligt julstoj finns det saknad också. Imorgon ska jag och sonen ta oss till Minneslunden innan firandet börjar. (På bilden står han i köket eftersom det var för mörkt på skåpet i hallen)

2 Comments:

  • At 2008-12-24 07:39, Anonymous Anonym said…

    Det blir klart aldrig detsamma igen och saknaden måste vara värst.

    Det är en fin minnestomte och han pryder sin plats på skåpet även om han är på tillfällig utflykt i köket!

    Önskar dig en riktigt glädjefylld och njutbar jul!

    Osså grattis förstås!! :-D
    Trots att jag missade DEN presenten i år :-(

    (Nej jag har inte missat hennes födelsedag om någon nu skulle tro det)

     
  • At 2008-12-24 09:07, Blogger Kimmie said…

    Tack Hossan, en namnsdag till ett andranamn känns inte så viktigt att komma ihåg. Ha det riktigt härligt du med!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter