Kimmietid

december 27, 2008

Sova länge

Idag fick jag äntligen min riktiga sovmorgon - vaknade först vid åttatiden gick upp och drack lite vatten, gick på toaletten, snöt mig en stund och tänkte sedan att jag ligger kvar lite till.
Nästa gång jag vaknade var klockan 10.24. Det var så skönt - känner mig utsövd för första gången på länge - nästäppan har väckt mig hela tiden under en hel vecka så jag har sovit dåligt.

Idag är det städning som gäller och så ska jag dra fram recepthögen och se vad jag kan hitta på för meny till nyårsafton - har hittat ett recept som låter spännande men som jag aldrig gjort, vågar man chansa på något helt nytt med gäster? Det är i vilket fall som helst Serranolindad fläskfilé - en filé fylld med soltorkade tomater, färsk basilika och parmesan och sedan lindad i serranoskinka. Men då måste jag komma på någon sorts sås som passar till detta...
Får fundera vidare....

3 Comments:

  • At 2008-12-27 14:49, Anonymous Anonym said…

    Mmmm, låter goooottt!

     
  • At 2008-12-27 15:32, Anonymous Anonym said…

    Skönt att du fick sova ut ordentligt! Här funderas också på mat till nyår. Vi har knyt men i år ska vi laga huvudrätten. Före det ska vi ha gäster också...

    Din mat lät ju jättegod!

     
  • At 2008-12-27 16:12, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Ja, det lät inte äckligt precis.

    Helga: Det är rätt kul att leta fram något spännande att bjuda på, får väl se hur det blir. Vad ska ni bjuda på då?

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter