Kimmietid

december 28, 2008

Man vet knappt vilken dag det är

Det är ett sant tecken på att man är riktigt ledig. Att lägga sig när man är riktigt trött - inte när man borde. Att stiga upp när man är redo för det - inte när man måste. Att inte veta eller bry sig riktigt vilken dag det är. Så härligt - skulle inte vilja ha det så för jämnan men det är ett skönt avbrott mot vardagen.

Idag har jag kökstädningen kvar också får jag väl ta tag i stryktvätten också annars är det bara lugnt. Hittade ett recept på en Balsamicosås som jag ska testlaga ikväll, sonen och jag får prova den till en kotlett och se om den är god, i så fall kan vi ha den på nyårsafton till fläskfilén.
Har bara problemet att en av gästerna avskyr vitlök så jag får stoppa in någon ört istället.
Mannen ifråga har väldigt bestämd smak - han gillar som sagt inte vitlök, inte kalla såser, inte för stark mat, inte kött som det finns fett på (entrecote eller fläskkarré går bort), han gillar heller inte kall mat (alltså kalllskuret eller så). Men jag ska nog få till det - det brukar bli bra.
Förrätt och dessert är redan uttänkt. Imorgon får jag ge mig iväg och inhandla lite mer rödvin och något gott till välkomstdrinken.

3 Comments:

  • At 2008-12-28 13:55, Anonymous Anonym said…

    Ja, jag har tom kunnat slappna av någon dag och insett att jag inte kan göra något just under juldagarna när det gäller min arbetssituation och varför då gå och oroa sig för den biten?

    Jag får kanske slafa på din soffa om det skulle bli nödvändigt på nyårsafton? Inser att det kan bli problem att ta sig hem, kan iofs promenera framåt småtimmarna men precis efter tolvslaget är det nog ingen vidare idé, eller vad tror du? Ska förstås kolla bussarna med.

    Jasså han är så besvärlig han :-)

     
  • At 2008-12-28 15:01, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Soffan är din om du vill annars ska säkert de andra ta taxi och det är ju lite på samma håll. Precis vilket du vill går bra.
    Du ska definitivt inte ut och gå på nyårsnatten.

     
  • At 2008-12-28 16:27, Blogger -Nena- said…

    Det är skönt att inte ha saker att passa och kunna göra allt som man vill och hur man vill.
    Men som du säger, bara ett tag sen behöver man nog vardagen och lite av rutinerna.
    Ha en skön fortsättning på... ja vad var det nu för dag ;)

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter