Kimmietid

oktober 23, 2008

Veckans sista arbetsdag

I varje fall arbetsdag på jobbet, det lär ju bli en hel del matfixande och grejande hemma imorgon men det är en helt annan sak.
Hade en skön kväll igår - särbon och jag hjälptes åt att släpa ner saker i min källare och han var snäll och gick och handlade en massa läsk inför fredagen. Det är så tungt att bära på.
Idag ska jag inhandla massor av bröd och grönsaker till smörgåstårtorna också ska jag börja med att göra dem så de gottar till sig tills imorgon, jag ska göra fyllningarna alltså.
Så har man allt finlir imorgon med att dekorera och göra dem fina.
Man hade behövt två kylskåp såna här dagar, får hoppas det blir lite kyligt imorgon så att jag kan kyla läsk och öl på uteplatsen.

Sonen kom plötsligt på att de ska gå och simma med skolan på fredag så vi får se om det ska med matsäck där eller om de åker tillbaka till skolan i tid för lunch.

3 Comments:

  • At 2008-10-23 11:01, Anonymous Anonym said…

    Åh smörgåstårta *mums*
    Skönt att du fick hjälp med att inhandla det tunga.
    /Nena

     
  • At 2008-10-23 11:54, Anonymous Anonym said…

    Det där blir säkert kanonbra och kyla ute kan du nog... Lycka till!!

     
  • At 2008-10-23 16:22, Anonymous Anonym said…

    Smörgåstårta är toppen!

    Här kommer en utmaning till dig:

    http://tonarsmorsa.se/2008/10/23/utmaning-2/

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter