Kimmietid

oktober 17, 2008

Fredagskväll

Särbon har varit här och han blev glad för sina presenter, den stora visste han om att han skulle få - en Wake Up Light, ska bli spännande att se vad han tycker om den. Det andra var lite ploj - en T-shirt med Linus på linjen på, jättesöt figur som vi minns får vår barndoms TV.
Räkbomben smakade bra enligt särbon - själv har jag inte så mycket smak för tillfället.
Lite kaffe på det sen körde han hem eftersom jag är risig fortfarande, den eländiga febern håller i sig. Hoppas det släpper imorgon.
Sen har det blivit Idol-tittande liggandes på sängen.

Sonen har tydligen jättekul på skoldiscot, han hade först varit dörrvakt och sedan suttit gömd i en buske och hoppat fram och skrämt folk med en mask för ansiktet när de hade en runda i området för mellanstadiebarnen som är "kunderna" på discot. Han hade skrikit sig hes skrev han i ett SMS. Discot pågår till klockan tio och sedan ska de städa undan. Han blir hämtad av sin pappa efteråt eftersom han ska hem till honom, han tyckte själv att han kunde cykla hem själv men det gick jag inte med på - vid halvelva en fredagkväll när hans pappa dessutom bor ganska centralt så känns det otryggt. Då får jag vara hönsmamma - hellre det.

5 Comments:

  • At 2008-10-18 07:26, Anonymous Anonym said…

    Ja, inte ska en femtonåring cykla ensam vid den tidpunkten i det området - det tycker inte jag heller!

    Hoppas att febern har släppt så att du kan njuta lite av helgen och inte bara ligga helt pall.

    Jag har inte fått besked på förlängning än, men senast på tisdag bör jag veta.

     
  • At 2008-10-18 08:35, Blogger Kimmie said…

    Hossan: Då håller jag tummarna för förlängning!

     
  • At 2008-10-18 11:51, Anonymous Anonym said…

    Fram för fler hönsmammor ;)

     
  • At 2008-10-18 12:38, Blogger -Nena- said…

    Förstår att du int ville låta sonen cykla. Jag är också hönsmamma och får höra det titt som tätt av mammor som inte är det men jag är hellre det än låter ungarna göra vad de vill, utan någon som helst kontroll.

    Hoppas du mår bättre idag.

     
  • At 2008-10-18 12:54, Blogger Kimmie said…

    Hossan,Helga & Nena: Skönt att det finns fler som tänker som jag. Man är ju rädd om det finaste man har, eller hur?

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter