Kimmietid

oktober 26, 2008

Söndagmorgon

En extra timme har vi fått inatt - och det är inte fy skam minsann. Men usch vad mörkt det kommer att bli på kvällarna nu.
Gårdagen var en riktigt slapp dag, många timmar på soffan - omväxlande med bok, laptop eller TV. Vi hade mat över från kalaset också så jag behövde inte laga mat igår.
Sonen hade en kompis här och särbon och jag var visserligen ute några små turer men det var inte mycket. Vi var borta hos min syster som pga sjukdom inte var med på kalaset och lämnade både smörgåstårta och carrot cake till henne och hennes man som de skulle mysa med igår.
Så lånade vi deras söta lilla hund också och gick ut och gick en sväng med honom. Varje gång jag ser honom så vill jag ha en hund - men sen kommer förnuftet tillbaka och jag inser att det skulle inte funka.

Tackar till Helga och Nena för era kommentarer och Hossan jag vet att du inte har lyckats kommentera av något tekniskt skäl men det löser sig förhoppningsvis snart.

3 Comments:

  • At 2008-10-26 10:24, Anonymous Anonym said…

    Det var nog precis vad ni behövde - lite slappartid. Jag vill också ha hund ibland men det skulle inte fungera med mina arbetstider...

     
  • At 2008-10-26 11:36, Blogger -Nena- said…

    När det inte passar ens liv att ha hund är det superbra att kunna låna då och då. Det gjorde jag och maken när vi bodde i lägenhet och inte hade arbetstider som passade en hund.

    Skönt att ni fick en slappdag.

     
  • At 2008-10-26 11:46, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, kroppen och knoppen mådde nog bra av att bara vara en hel dag.

    Nena: De är ju så söta och mysiga, men det är inte dumt att vara "Moster" till en liten hund heller.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter