Kimmietid

oktober 23, 2008

Sprängfyllt kylskåp

Jag hade ju ingredienserna i kylen innan, men det tar mycket större plats nu när smörgåstårtorna börjar ta form. Jag har gjort två stora tårtor en räk- och en kött.
Sen har jag bara för att vara säker gjort en mindre räktårta också.
De har fått sina lager (förutom topplagret) och står i kylen och blir goda inför morgondagen.
Min frys har det blivit bättre plats i däremot nu när jag plockat ut alla kakor som ligger på köksbordet och tinar.
Imorgon kan jag sova en halvtimme extra på morgonen, sen ska sonen iväg till simning och jag ska upp och tvätta lite, dammsuga, göra glasyr till tårtorna, dekorera smörgåstårtorna och så ska jag duka också. Det ska bli skönt att vara hemma imorgon - denna veckan har varit hemskt jobbig, jag känner mig ju faktiskt fortfarande inte frisk. Även om jag har en hel del att göra imorgon så hinner jag säkert med att vila lite också.
Sonen ser jättemycket fram emot morgondagen, både för att det är kalas och för att lovet börjar.

2 Comments:

  • At 2008-10-24 08:43, Anonymous Anonym said…

    Det är klart att din son ser fram emot lovet och festligheterna. Min dotter ska resa bort ikväll på en turnering men från måndag är hon också ledig!!

     
  • At 2008-10-24 10:04, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jo, det är härligt för ungdomarna att få en vecka utan läxor och med möjlighet att sova ut på morgarna. Härligt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter