Kimmietid

oktober 05, 2008

Blixtrande mikrovågsugn

Tidigare kväll - lagom till "Stjärnor på is" så tänkte jag att lite popcorn skulle vara gott.
Satte igång poppandet och började hälla upp lite läsk, ser du hur ögonvrån hur det blixtrar till.
Blixtrandet kom från baksidan av mikovågsugnen så det blev till att snabbt rycka ut sladden och så mycket popcorn blev det inte. Så nu får väl micran åka ut och jag får se mig om efter en ny.
Antagligen redan imorgon - man kan inte var utan microvågsugn med en tonårsson i huset.
Trösten kan vara att den jag har är rätt gammal och ful så det får väl bli en uppgradering.
Får hoppas att detta inte är en ny omgång av att en massa prylar går sönder, sådant har en förmåga att sprida sig.

Nu är det snart dags för sängen - sov gott!

4 Comments:

  • At 2008-10-05 09:54, Anonymous Anonym said…

    Aj då... tur att det gick bra och inte uppstod en brand eller så...

     
  • At 2008-10-05 11:54, Anonymous Anonym said…

    Vi skulle aldrig börjat prata om hur gamla vissa saker var/är...
    Tur att det inte hände någon allvarligare olycka. Fast jag tycker nog att om min microvågsugn hade gått sönder så hade jag nog sett det som allvarligt nog - det är ju i princip den enda köksprylen som jag änvänder riktigt mycket (natt som dag, kan inte sova alls utan värmekuddar och de värmer jag ett par gånger varje natt)

    Tyvärr blev det inget tillskott i kassan denna veckan heller = ingen lottovinst :-(

     
  • At 2008-10-05 14:00, Blogger Kimmie said…

    Helga: Ja, jag är väldigt glad att det inte hände när sonen var ensam hemma, risken är stor att han satt igång något och sedan gått ifrån.
    Det kunde gått illa.

    Hossan: Ja, visst är det typiskt!

     
  • At 2008-10-05 14:28, Blogger -Nena- said…

    Vad skönt att det inte hände något allvarligare med micron.
    Att du var där och såg det.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter