Kimmietid

oktober 02, 2008

Har en tröttdag idag

Min kropp ville inte upp ur sängen klockan 6,10 idag. Men vad ska man göra det är bara till att masa sig upp. Längtar riktigt efter helg och att få sova ut lite.
Ikväll är det föräldramöte på sonens skola så det blir bara hem och få i sig lite mat och sedan iväg. Köpte kycklingburgare som jag snabbt kan steka upp så går det undan.
Det blir först vanligt möte i klassrummet och sedan info inför gymnasieval och det kan ju bli spännande. Jag ser fram emot när vi får besöka eventuella blivande skolor, sonen är mycket bestämd med var han vill gå och vad han ska läsa och det är ju skönt - jag minns hur osäker jag själv var med vad man skulle välja, och då fanns det ändå mycket färre val att göra.

Ha en bra dag i höstrusket!

3 Comments:

  • At 2008-10-02 14:35, Blogger -Nena- said…

    Så det är din tur idag.
    Skönt att sonen vet vad han vill för det är minsann inte lätt det där.
    Min dotter var ju säker ett tag men nu är det inte riktigt lika säkert.

     
  • At 2008-10-02 15:34, Blogger Kimmie said…

    Nena: Nej, det kan ju ändra sig ännu förståss. Men han är mycket bestämd just nu.

     
  • At 2008-10-02 21:30, Anonymous Anonym said…

    Så där hade vi det förra hösten, men min son visste bara att han ville gå en praktisk linje. Nu verkar han iaf nöjd med sitt val - skönt!

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter