Kimmietid

augusti 05, 2008

Tisdag morgon

Inatt har det verkligen stormat oerhört mycket. När jag skulle stänga ett fönster som var öppet en springa igårkväll när jag skulle gå och lägga mig så smällde det igen med mitt finger kvar i öppningen, sjukt ont gjorde det. Sen gick jag och la mig och fick snabbt upp igen då någon gått ut och inte tryckt till porten ordentligt så den öppnades och stängdes hela tiden och det låter en del.
Så då var det upp och på med morgonrocken och ut och dra igen porten ordentligt.
Men efter allt detta så lyckades jag så småningom att somna. Stackars alla utan ström.
En kollega som bor utanför stan hade varken haft ström eller vatten imorse. Fy vad jobbigt.

Sonen har rapporterat att vädret har varit bättre i Skottland än här, lite regnskurar hade de haft men solen kom fram efteråt. Han och hans pappa såg fram emot att åka vidare idag nästa stopp Edinburgh. De gillade Glasgow men inte hotellet. En restaurang med bara friterad mat precis nedanför så att allt luktar frityrolja hela tiden kan bli för mycket + att rummet intill var rum för rökare och lukten höll sig tydligen inte i det rummet.

1 Comments:

  • At 2008-08-05 16:02, Blogger -Nena- said…

    Hu det lät verkligen inget vidare att bo granne med en massa friterad mat och ett rum för rökare intill.
    Skönt att de har bättre väder där i alla fall och hoppas nästa hotell blir bättre.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter