Kimmietid

januari 05, 2013

Gott Nytt År

Själv har jag varit tillbaka på jobb i tre dagar förra veckan och det kändes bara bra. Jättemycket att göra och att få sitta nästan solo på kontoret gör att man hinner med otroligt mycket.

Nyår brukar föra med sig något elände för min del och detta år blev min son dagen före nyårsafton rånad och misshandlad. Det där samtalet att man ska ta sig till akuten mitt i natten ska ingen förälder behöva få - det känns hemskt! Han är ok, tur i oturen antar jag. Han blev slagen så illa att han förlorade medvetandet men trots detta så blev det troligtvis ingen hjärnskakning, möjligtvis en mindre sådan. Han tappade minnet till viss del. Tänderna har klarat sig och nu har svullnader och blåmärken börjat försvinna.
Det var dessutom i samma område som han blev rånad förra gången för lite mer än ett år sedan, jag tyckte det var hemskt den gången - då var det rån och hot ingen misshandel.
Måtte hans kvot av sådant var fyllt för all framtid.

4 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter