Kimmietid

mars 18, 2010

11,5 grader = kaffe på uteplatsen

Idag har vi vår på riktigt här i Skåne. Helt underbar dag!
Jag var inte riktigt på humör under förmiddagen och efter att ha tvättat kände jag inte för att hitta på något speciellt, som tur var kom jag trots det iväg på min promenad. Det var så härligt, sol och behaglig temperatur. Jag blev faktiskt för varm när jag traskade på i min vinterjacka (jag går så snabbt jag kan).
När jag kom hem igen var jag inspirerad så då åkte kvasten fram och jag sopade av uteplatsen, satte på kaffe och gick ner i källaren och hämtade upp en stol. Nu har jag avnjutit årets första (och andra) mugg kaffe med en bok på uteplatsen, visserligen fick jag ha en fleecejacka på men det var fullständigt underbart.
Humöret lyfter betydligt, nu ska jag försöka uppfinna någon maträtt som innehåller kycklingfilé, pasta och någon sorts ostsås tror jag =) som vi ska ha ikväll.

4 Comments:

  • At 2010-03-18 19:11, Anonymous -Nena- said…

    Härligt när man kan börja sitta ute igen även om det kräver en tjockare tröja.
    Att bara få känna solen värma ansiktet är skönt.

     
  • At 2010-03-18 19:32, Blogger Kimmie said…

    Nena: Det känns som lyx!

     
  • At 2010-03-19 08:22, Anonymous Helga said…

    Visst är det underbart med den första vårsolen och få sitta ute och njuta.

     
  • At 2010-03-19 12:52, Blogger Kimmie said…

    Helga: Man får passa på, idag regnar det.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter