Kimmietid

februari 14, 2010

Oj, så mätt och nöjd

Nu var det färdigkalasat, oj vad jag har ätit - tur det inte är så sent så att den känslan hinner lätta. Syrran hade gjort hel lax i ugnen som smakade underbart, till detta hade vi pressad potatis och hennes helt fantastiska kalla romsås.
Det fanns varm sås också eftersom hennes man inte gillar kall sås. En massa goda grönsaker också - det var lätt att äta lite för mycket.
Sen blev det lite paus och snack och sedan kaffe och kakor och tårta. På kakfronten tog jag det lugnt för jag var alldeles för mätt efter maten.
Sammanlagt var vi 10 personer och svågern blev firad med fina presenter, både jag och hans bror hade köpt viner till honom, från frugan fick han en fin digitalkamera, en hel drös filmboxar och en massa choklad från sina söner och en massa annat. Han var nöjd. Nu är det skönt att vara tillbaka hemma i soffan och fått på mig mysbrallor med gott om magplats =)

5 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter