Kimmietid

februari 11, 2010

Fler presenter fixade

Det blev en runda till city idag, sprang runt i lite olika butiker och är nu nästan klar med Hossans födelsedagspresent också. Sen fyller min syster också år snart så henne ska jag också hitta på något till. Mycket födelsedagsgrisar nu =)

Sonen kom hem lite extra tidigt idag, en lärare hade blivit sjuk under dagen och då hann de inte fixa fram vikarie. Tur att det var sista lektionen tyckte sonen för då fick de gå hem.
Idag är det lätt matlagning, vi åt Enchiladas igår och det är sonens favorit så han ska äta resterna idag. Till mig ska jag gör ugnspannkaka, det tycker sonen är jätteäckligt men jag tycker det är mumsigt - med mycket lingonsylt på.
Så är det världens enklaste att slänga ihop också.

Såg en film igår som var rätt mysig "Last chance Harvey" hette den med Dustin Hoffman och Emma Thompson gillar båda dessa skådespelare och de var bra tillsammans.

4 Comments:

  • At 2010-02-11 16:23, Anonymous -Nena- said…

    Skönt ja att det var sista lektionen, brukar uppskattas här hemma också (om bussen går hem) Håltimme är inget kul.

    Ugnspannkaka med lingonsylt är mums, det gillas av alla här hemma.

     
  • At 2010-02-11 17:29, Blogger Kimmie said…

    Nena: Bättre det än att få en ledig timme mitt på dagen =).
    Visst är det jättegott, men han ändrar sig kanske - jag tyckte inte heller om det som barn.

     
  • At 2010-02-12 08:31, Blogger Helga - precious said…

    Här blev det pasta med köttfärssås när jag kom hem igår. Ur uniformen och börja laga mat direkt...

    Jag gillar också ugnspannkaka med lingonsylt.

     
  • At 2010-02-12 09:11, Blogger Kimmie said…

    Helga: Jag gillar pasta i alla former så det är alltid rätt.

     

Skicka en kommentar

<< Home

 
Hit Counter
Free Counter